בחזרה
DSC08747.jpg
17894158453406897.jpg
129314918_220812002897592_88238396204284
Asset 13.png
יוגה

אשטנגה יוגה היא שיטה עתיקה ואנרגטית לתרגול האתה יוגה (תרגול יוגה של הגוף). שיטה זו משלבת סנכרון בין תרגול פראניאמה (שליטה בנשימה) ורצף אסאנות (תנוחות יוגה).

תרגולי אשטנגה יוגה מחולקים לסדרות שונות, כאשר בסדרות הראשונות עורכים תרגילים של יוגה תרפיה, במהלכם הגוף מתנקה ומטהר. במהלך סדרה זו, הגוף מזיע ומשחרר את הרעלים שנשמרו בו. סדרה זו גם עוזרת לבנות את היציבות והכוח של הגוף.


הסדרה השנייה נקראת נאדי שוהנדה, במהלכה אנחנו עובדים על היציבות של הגוף וחיזוק מערכת העצבים, זאת על ידי התמקדות באזור הלב.

התרגול של אשטנגה יוגה מתבססים על 4 עקרונות:

  • ויניאסה חיבור התנועה לנשימה, במהלך החיבור נוצר חום בגוף שגורם לשחרור זיעה. הזיעה היא למעשה רעלים פיזיים ורגשיים שמתנקים מהגוף.

  • אוג'יי משמעות המילה היא נשימה. במהלך התרגול אנחנו נעים דרך קצב הנשימה, מה שמאלץ אותנו לספק לשרירים חמצן באופן קבוע. עקרון זה מלמד אותנו לווסת את קצב הנשימה ולהאט אותה. זה מוביל לשקט ושלווה.

  • באנדה עקרון זה מבסס את הרעיון של התכוונות פנימית. הוא מאפשר לנו להתרכז ולשים לב לנעשה סביבנו. במהלך התרגול אנחנו לומדים להיות מודעים, ברי שליטה ובטוחים יותר בעזרת שימוש נכון בבאנדות השונות.

  • דרישתי הנקודה אליה אנחנו מביטים, נקודה חיצונית דרכה אנחנו מביטים פנימה. עקרון זה עוזר לנו לתרגל חשיבה וריכוז